Make your day different

Logo Cover

Mara Bratoš u Galeriji Klovićevi dvori obilježiti će 30. godina umjetničkog svaralaštva retrospektivnom izložbom ‘Fotografije’

Fotografkinja Mari Bratoš, rođena i odrasla u Dubrovniku, u zagrebačkoj Galeriji Klovićevi dvori predstaviti će retrospektivnu izložbu ‘Fotografije’, nastale u proteklih 30 godina svoje karijere. Sve o umjetničkom opusu i izložbi 50 – godišnje fotografkinje, čije je svečano otvorenje planirano 10. listopada, napisala je kustosica Ana Medić …

Nakon brojnih monografskih izložbi koje je ova autorica ostvarila u protekla gotovo tri desetljeća rada, ova izložba biti će svojevrstan presjek kroz njen opus.

Fokusirana na fotografsko uobličavanje za autoricu emocionalno važnih motiva, bilo da se radi o introspektivnom prodiranju u vlastitu nutrinu ili preispitivanju vlastite tjelesnosti, ili pak o odnosima s autorici bliskim ljudima i mjestima, njezin opus obilježit će rad u ciklusima, serijama fotografija, približavajući se na taj način filmskoj poetici.

 

U ljeto 1998. buduća glumica Jelena Perčin i Marin rođak Vlaho Krile pozirali su joj u franjevačkom samostanu na Lopudu

 

Kroz naglašena procesualnost i temporalnost na njenim portretima, figurama autoaktova, mjestima u prirodi ili društvenim događajima, njeni fotografski iskazi zadobivaju svoja značenja.

Pomno režirajući snimljene  prizore i dokumentirajući u širem smislu prirodne i društvene aspekte stvarnosti: prirodu i društvo, svakodnevnicu, kulturne događaje, i njihove protagoniste, stvara intertekstualne fotografske nizove vizualno-tekstualnih prikaza, kao reference, čije značenje ovisi o kontekstu na koji se referiraju. Ambijenti proživljenog vremena, grad i ljudi, Dubrovnik, Lopud, Zagreb, prijatelji i bliski intimni prizori, bez obzira da li je i autorica na njima ili je nevidljiva – sve te slike pokrenute su prije svega unutrašnjim afektivnim impulsom, snagom introspekcije i  odabira trenutka koji će postati kadar u nizu sličnih, analognih, fotografskih slika, uspostavljajući slojevitost značenja i interpretativnu otvorenost.

 

Glumica Leona Paraminski snimljena 2003. godine

 

Uz njeno formalno obrazovanje na Akademiji dramskih umjetnosti, na odsjeku za filmsko i televizijsko snimanje i senzibilitet odnjegovanom na poetici crno bijelog filma i modernističkog filmskog kadra, osnova su  na kojoj je autorica stvorila okvir unutar kojeg će nastati serije fotografija u analognoj crno /bijeloj tehnici, analognoj tehnici u koloru i u digitalnoj tehnici.

 

Anamarija, Zagreb, 2001.

 

S jedne strane uobličavajući trenutke duboke fokusiranosti na izabrani motiv, njezine fotografije ostaju bazično statične, elementarne, ukotovljene u tišini i atmosferi dvoje ili jednog aktera, da bi postepeno fokus pomakla na artificijelnost teme i scenografije kao značenjske elemente fotografske slike čiju ambivalentnost i arbitrarnost želi naglasiti.

 

Anamarija, Zagreb, 2001.

 

U vremenskom rasponu od ranih 90-tih godina prošlog stoljeća do najnovijih nastalih 2024., izložba će nastojati ukazati na važnost njenog opusa za hrvatsku fotografsku scenu (posebno žensku fotografiju), njegovu strukturnu i značenjsku matricu, koja je refleksija evolucije svijesti  autorice koja je svoj opus izgradila u rasponu od medija fotografske slike kao reprezentacije i njene dekonstrukcije do medija fotografske slike kao performativnog čina.

 

Autoaktovi, Dubrovnik, 2023.

 

Klif, Zagreb, 2001.

 

Skrivena mjesta, Dubrovnik, 1994.

 

Slaven, Izložba prijatelji, poznanici i prijevozna sredstva, 2013.

 

U sobi, 2003. godine

 

Mara Bratoš

 

Kustosica izložbe: Ana Medić
Foto: promo






Slični članci