Make your day different

Logo Cover

Mara Bratoš u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik proslavila 27 godina svoga rada izložbom ‘Istina, Đurđa Tedeschi divnim stajlingom opravdala titulu modne ikone

Suvremena fotografkinja Mara Bratoš sinoć je u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik proslavila 27 godina svoga rada izložbom ‘Istina’. Izložbu je svečano otvorio gradonačelnik Grada Dubrovnika, Mato Franković, a o samoj izložbi govorila je kustosica izložbe, Petra Golušić i ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik, Tonko Smokovina.

Svečanom otvorenju prisustvovali su brojni prijatelji i uzvanici iz društvenog života, a među njima i Đurđa Tedeschi, umirovljena sutkinja i po mnogima jedna od najbolje odjevenih Hrvatica, koja je ovu laskavu titulu još jednom opravdala u azurno plavoj haljini.

Izložba obuhvaća izbor portretistike vlastitih aktova nastalih u ciklusima: ‘Autoaktovi u šumi’ (1995.), ‘Autoaktovi’ (2005.), ‘Autoaktovi 2015’ (2015.), ‘Ljubav i život žene’ (2017.), ‘Autoportret s kćeri’ (2021.) i ‘Pavla i Mara’ (2022.). Za koncepciju su zaslužne umjetnica Mara Bratoš te kustosica izložbe i autorica teksta u katalogu, Petra Golušić.

Mara Bratoš i Nikša Kušelj

Tehnike se izmjenjuju od analognih do digitalnih zapisa. Fotografirano tijelo prikazuje se u cjelini ili u dijelovima, pozira se. Moguće je polako i duboko pratiti transformaciju impostacije ženskog lika bilježenog istančanom estetikom kakvoćom i oštrinom uvida u režiranim scenama. Tjelesnost viđena kroz nasuprot postavljen objektiv ulazak je u univerzum bića koje se predstavlja.

Navode se razna bivstvovanja. Percipirajući je subjekt u samoreprezentaciji, on se opisuje unutar majstorski bilježenog svjetla. Induktivnom metodom umjetnica razmatra i zapisuje tijelo koje na više razina preispituje. Obznanjuje se unutrašnjost tako da se pojedinačno ontološki uprizoruje. ‘Tijelo se spoznaje i apsolutizira.'(C. Cahun) Postiže se objektivni teritorij čime se ruše sve granice privatnog u razotkrivenosti do kraja.

Izložba ostaje otvorena do nedjelje, 4. rujna 2022.

Foto: Katarina Radonić/promo





Slični članci