Što to još uvijek privlači ljude u dane zlatnog doba željeznice, kada su vlakovi nalikovali palačama na kotačima? Možda žudimo za mirom u užurbanom svijetu. Zato vas naš Savjetnik za putovanja vodi jednom luksuznom vožnjom kroz povijest, a u nastavku pogledajte kako ono izgleda u očima sretnika koji su dobili priliku koračati crvenim tepihom veličanstvenog vlaka Majestic Train de Luxe…
Ta je zadivljujuća predodžba opipljiva dok koračamo crvenim tepihom kroz hodnike Majestic Train de Luxe, austrijskog vlaka sa šest vagona koji je pažljivo obnovljen kako bi replicirao čarobni vlak austro-ugarske monarhije.
Svojevremeno, car Franjo Josip I., čije je carstvo dominiralo Srednjom Europom i njegova carica Elizabeta Austrijska, poznata i pod nadimkom Sissi, doživljavali su sav luksuz parnog putovanja upravo ovim vlakom. Za cara, ovakav način putovanja predstavljao je priliku boljeg povezivanja sa svojim podanicima i upoznavanja svojeg velikog carstva. Za caricu, koja nije voljela rigidni i uštogljeni bečki dvor i čije su dužnosti često bile dosadne, putovanje je bilo način bijega od monotonih službenih konvencija. Voljela je kliziti kroz nove i prekrasne krajolike, usput uživajući u čitanju ili pisanju. Pripadnici dvora uživali su u raskošnom namještaju, odličnoj hrani, a vlak je čak svakog jutra usporavao kako bi se car mogao obrijati.
Restauracija carskog vlaka dogodila se uglavnom zahvaljujući Gottfriedu Riecku, inženjeru austrijskih saveznih željeznica. Njegov san je bio obnoviti jedan od legendarnih kraljevskih vlakova, što je i učinio, predstavivši Salon i svijetu 1991. godine, točno stoljeće nakon što je izgrađen izvorni vlak.
U svibnju 1998. najmlađi potomak cara i carice krstio je šest vlakova Majestic de Luxe, a sedmi vlak imena Franjo Josip izgrađen je 2015. Restauracija ovog vlaka bila je plod čiste ljubavi prema ovom prijevoznom sredstvu, pošto je vlak uništen tijekom dva svjetska rata, sa samo dva vagona koji su preživjeli, kao i planovima na kojima se temeljio. Izvorni dvorski salon carice Elizabete nalazi se u željezničkoj zbirci bečkog tehničkog muzeja, dok je originalni restoran Franza Josipa iz 1891. prikazan u Tehničkom muzeju u Pragu. Danas je u dvorskom salonu carice Sissi smješteno 36 sjedala, koja su namještena izvornim tkaninama iz palače Schönbrunn, habsburške ljetne rezidencije.
Raskošno ukrašene zavjese najvjerojatnije su krojene na originalnim carskim krojačkim strojevima, unutrašnji zidovi su obloženi orahom iz talijanskih šuma i mjedenim detaljima, a tu je otmjen, zlatno ukrašen strop. Šampanjac, delikatesni kolači i sendviči samo su početak bogate gastro ponude. Neophodno je proći kroz sve vagone kako bi se zaokružio carski doživljaj vlaka, pošto su interijeri drukčiji ovisno o vagonu, a tu su i mnogobrojne povijesne relikvije koje upotpunjuju doživljaj. Tako su primjerice u vagonu “Excelsior” izložene stropne slike s izvornog vlaka, i izvorno zrcalo carice Elizabete. U vagonu “Ambasador” nalazi se dio izvorne zavjese iz Bečke državne opere sa svojim ručno ušivenim carskim grbom. Dio izvorne zavjese postoji i u vagonu “Elisabeth”, a luksuz naglašavaju ušiveni slatkovodni biseri iz Dunava.
Završetkom putovanja u gradu Passau najbolje ćete doživjeti poslovicu kako „nije bitno odredište, već putovanje“, pošto ćete sigurno zažaliti što morate izaći iz vlaka. Ako vas nostalgija previše uhvati, neka vas utješi spoznaja kako ovaj luksuz uvijek možete ponoviti, i utvrditi gradivo o ovom luksuznom prijevoznom sredstvu carske habsburške obitelji.
Fotografije: Instagram
Autor: Travel Advisor