Make your day different

Logo Cover

Želite li utješiti voljenu osobu ili prijatelja u nevolji, izbjegnite ovaj ‘savjet’! Samo ćete dodatno pogoršati situaciju i narušiti povjerenje

Ne trebate biti komunikacijski stručnjak da bi razumjeli važnost biranja riječi u konfliktnoj situaciji. Ipak, oni koji su zapravo stekli diplomu iz tog znanstvenog područja upozoravaju da ćete osobe s nakupljenom ljutnjom ili tugom u sebi lakše utješiti izbjegnete li generične fraze i pristupite njihovom problemu na individualan način. U nastavku doznajte o kojim se frazama radi i čime ih je najbolje zamijeniti…

Ponekad je samo jedna riječ dovoljna da smiri ‘buru’ između dvoje ljudi, ali u nekim drugim okolnostima suzdržano biranje riječi može dodatno pogoršati situaciju.

Bilo da se radi o osobnom nesporazumu, svađi situaciji u kojoj ste  nekome poslužili kao rame za plakanje, odabir pogrešnih ‘utješnih’ riječi mogao bi samo doliti ulje na vatru.

@street.inspired.perfection

Kako biste izbjegli dodatno pogoršanje odnosa i na ispravan način izrazili empatiju prema osobi koja se nalazi u kaotičnom emocionalnom stanju, zaobiđite najučestaliji savjet koji je s vremenom zapravo postao fraza – ‘smiri se’.

Stručnjakinja za odnose Sonya Schwartz za Best Life naglašava da će izrazi poput ‘daj se smiri’ ili ‘budi miran’ izazvati suprotnu reakciju kod gnjevne osobe.

@loieofficiel

To bi se moglo usporediti sa situacijom u kojoj invalidnoj osobi savjetujete da se razgiba ako je ukočena ili da nagluhoj osobi spočitavate da sluša pažljivije.

Kad povrijeđenoj osobi uputite takve riječi, u njihovim očima čini se kao da je im je njihov problem nevažeći te ih čini dodatno frustriranima, defenzivnima te dodatno ljutima. Čak i da njihova ljutnja do tog trenutka nije bila usmjerena prema vama, u tom slučaju bi mogla postati.

@claireguillon

Ton kojim izražavate riječi utjehe također imaju neminovan učinak. pa bi se imperativi trebali izbjegavati. Primjerice, puno je bolje sugerirati nekome da se pokuša smiriti na neki način koji mu odgovara, nego to narediti, jer postupak umirivanja nije trenutačna radnja, već proces.

Ima li vaš sugovornik imalo afiniteta prema sarkazmu, mogao bi vam uzvratiti s rečenicom u stilu: ‘Oh, imaš pravo, kako mi to samo nije palo na pamet?!’ što komunikaciju dovodi u slijepu ulicu.

@street.inspired.perfection

‘Pokušajte preusmjeriti misli i djelovanje nesretnog sugovornika iz limbičkog sustava, koji upravlja raspoloženjem i (ubrzanim) radom srca, do korteksa u mozgu koji je odgovoran za razmišljanje i strateško planiranje. Tako će osoba stići do uzroka problema i bit će ga lakše riješiti’, pojašnjava Diana Venckunaite, stručnjakinja za komunikaciju

Umjesto da upotrijebite riječi poput ‘opusti se’, ‘iskuliraj’ ili već spomenute ‘smiri se’, pokušajte ispitati uzrok problema koji je osobu učinio frustriranom i ponuditi konkretan savjet.

@heatherly.dawn

Dopustite joj da osjeti emocije i izbaci na vidjelo kako bi ih kasnije lakše mogla pretočiti u pozitivne osjećaje, ali i započeti fazu djelovanja na uzrok problema. Osim toga, nikad ne odgovarajte na nasilje protu-nasiljem, jer to će samo stvoriti lančanu reakciju ljutnje.

Pripremila: Silvija Valjin / Foto: Instagram





Slični članci