Make your day different

Logo Cover

Želite li izgubiti višak kilograma, ne morate odricati ugljikohidrata! Važno je znati kada ih jesti, a ovo su četiri situacije u kojima ih je bolje izbjegavati

U moru ideja za mršavljenje idealno je odabrati one manje rigorozne, koje ne traže  potpuno odricanje od najdražih uglikohidratnih namirnica poput pizze ili kolača. Kako bismo vam pojednostavili životni stil i pomogli pri mršavljenju, donosimo četiri razumna pravila za unos ugljikohidrata te otkrivamo kada ih je najpametnije izbjegavati…

U moru raznih novih dijeta pažljivo osluškujemo savjete i recenzije onih koje su se usudile pokušati, umjesto da slušamo vlastito tijelo i odgovaramo na njegove potrebe.

Čini se da se sve dijete ipak svode na dvije riječi u imperativu: ‘Izbaci nezdravo!’, a u potrazi za idealnom dijetom samo tražimo varijantu koja će nam dopustiti što manje restrikcija, bez da uistinu razumijemo što nezdrava hrana radi našem tijelu.

@gw_london

Ugljikohidrati već nekoliko godina stoje na optuženičkoj klupi kao krivci za sve kilograme viška ili vas, čekajući presudu, korumpirano gledaju kroz izloge pekarnica i slastičarnica.

Čini se da će presuda ipak biti u korist ugljikohidrata jer ne smijemo zaboraviti da čine dno piramide prehrane, a piramida ne može stajati čvrsto bez temelja.

 
@osereeswimwear

Umjesto plaćanja odštete, naučite koji ugljikohidrati unose benefite u vašu prehranu i još važnije – naučite kada ih je korisno jesti, a kada bi mogli negativno utjecati na vaš izgled.

Ovo su četiri situacije u kojima bi bilo bolje preskočiti konzumaciju ugljikohidrata:

1. U večernjim satima ili prije spavanja

Ova skupina namirnica našem tijelu prvenstveno služi za opskrbu energije što daje dobar razlog da ju održimo unutar svakodnevne prehrane. Nije preporučljivo da bude dio baš svakog obroka u danu, pa ju možete izbaciti iz međuobroka, ali i navečer.

Ako su vam životne navike takve da se uvečer odmarate, dodatna energija vam nije potrebna pa će se ugljikohidrati, ako ih konzumirate, u tijelu taložiti kao masti jer će metabolizam već ući u mirniju fazu rada.

@mona_official_page

Kako prenosi Eat This, Not That, nutricionist Morgyn Clair sugerira da nekoliko sati prije spavanja ne unosite ugljikohidrate jer će tijelo tako bolje probaviti ostalu hranu.

Osim toga, novije dijete upućuju na to da post od 8 do 12 sati dnevno pogoduje razini šećera u krvi, pa je vrijeme dok spavate idealno za to.

2. Ako ste dijabetičar ili se pokušavate riješiti kilograma

Dijabetičari već znaju da moraju paziti na svaki obrok , pa im sugeriramo da kad su ugljikohidrati u pitanju, biraju one s malo ili potpuno bez šećera kako bi održavali ispravnu razinu inzulina.

To bi značilo da će ograničiti unos voća na primjerice, voćku ili dvije dnevno, te birati cjelovite ugljikohidratne namirnice poput žitarica, orašastih plodova ili grahorica.

@camilacoelho

Oni koji žele smršavjeti, svakako će morati zazirati od procesiranih ugljikohidrata, u što spadaju slatkiši, prezašećerene žitarice, pekarski proizvodi, grickalice i bijeli kruh.

Umjesto njih, u smanjenim količinama mogu konzumirati zdrave ugljikohidrate kakvih ima primjerice u mangu, batatima, cikli, kukuruzu, datuljama i kvinoji.

3. Ako provodite puno vremena sjedeći

Prema nutricionistu Ryanu Andrewsu, tijelo se najbolje nosi s ugljikohidratima nakon tjelesne aktivnosti. U slučaju da nemate vremena za svakodnevnu tjelesnu aktivnost, ili radite uredski posao, sugerira se smanjivanje unosa ugljikohidrata.

U ovom slučaju potrebno je još jednom naglasiti da je izbjegavanje procesiranih namirnica prioritet, odnosno da je vrlo važno dati tijelu potrebnu energiju ali način na koji ju unosimo ostaje presudan za vitalnost.

@heatherly.dawn

Banana je bogata ugljikohidratima i donijet će vam više energije nego štapići pa čini bolji međuobrok, a čak i kava može postati saveznik u debljanju ako ju pretjerano šećerite. U tom slučaju, razmislite o manje kaloričnim sladilima ili se prebacite na matcha napitak.

Nažalost, čak i da prehranu dovedete do zdravog savršenstva, rezultati mršavljenja neće se pokazati dok ne počnete biti tjelesno aktivniji. Najlakši početak je primjerice, bicikliranje ili pješačenje do posla.

@heatherly.dawn

4. U ranim jutarnjim satima

Čak i da niste pobornik dijeta, novitet među njima mogao bi vas razuvjeriti. ‘Carb backloading’ možete zamisliti kao životni stil radije nego dijetu, a provodi se tako da izbjegavati ugljikohidrate u prvom dijelu dana.

Imate li životni stil koji uključuje tjelesnu aktivnost kroz večer, možete zaobići prvi savjet i pristupiti ovom . tako ćete osigurati energiju za vježbanje, a kroz jutro će vaše tijelo trošiti pohranjene masti i optimizirati osjetljivost inzulina.

Naposljetku, sve ovisi o vašim životnim navikama i najbolji savjet je da unos ugljikohidrata prilagodite prema njima, tako da ga rasporedite tamo gdje je najpotrebniji.

Pripremila: Silvija Valjin / Foto: Instagram

Slični članci