Melankomedijom A Poor Player u kazalištu Marina Držića u Dubrovniku započelo je sedmo izdanje Midsummer Scene, jedinog hrvatskog Festivala na engleskom jeziku. Hrvatski glumac s londonskom adresom Filip Krenus, koji je jedini glumac u predstavi, uvodi nas u glumački svijet kakav je nekad bio. Uz Krenusa, autor predstave je i redatelj Sean Aita, a predstava se izvodi 28 i 29. kolovoza te 1. i 2. rujna.
Otvaranju novog izdanja ovog zanimljivog Festivala nazočili su: predsjednik gradskog vijeća Grada Dubrovnika Marko Potrebica, pročelnica za kulturu u ime gradonačelnika Ana Hilje, Đurđa Tedeschi, Sanja Putica, producentice Festivala Darija Mikulandra Žanetić i Jelena Maržić, Mark Thomas te brojni drugi.
‘Predstavu sam zajedno sa Seanom Aitom zamislio kao posvetu glumačkom životu, a usput smo posudili i ime stvarnog, ali posve nepoznatog glumca Johna Chappella koji je, kao mnogi glumci u renesansnom Londonu, završio u profesiji tako što su ga oteli jer je najvjerojatnije bio dobar pjevač. Mnoga su djeca tako završila u kazalištu gdje su isprva glumili ženske uloge!’, otkriva Filip Krenus.
Ta je glumačka posveta usidrena u specifičnu situaciju u kojoj se odigrava festival Midsummer Scene koji je usto već poseban po tome što se izvodi na engleskom jeziku. Komad je podnaslovljen kao melankomedija.
‘Meni su najzanimljiviji dijelovi gdje se iz farsične energije prebacujemo u sjetnu. Uživam i u dijelovima gdje se referiramo na mnoga Shakespeareova djela. Njegove citate i dramske situacije utkali smo u tekst i izvedbu i to me posebno veseli. Zapravo uživam u svakom trenutku na pozornici i napokon pred živom publikom. Kazalište za mene ne može postojati u virtualnom obliku. Zato smo ovu predstavu osmislili kao zabavu, kazališnu proslavu povodom ponovnog povratka!’, govori Krenus.
Tekst je napisao zajedno s Seanom Aitom prema vlastitoj ideji. ‘Bilo je zanimljivo učiti vlastite riječi – nije bilo onoliko lako koliko sam mislio da će biti. Uz to sam za prestavu morao naučiti svirati dulcimer i to mi se činilo najvećim izazovom. Zahvaljujući Philipu Parru koji je i skladao songove, uspio sam savladati taj instrument. No, mislim da nam je najveći izazov bio postaviti predstavu u ovakvim okolnostima. Ona je donekle ludi spoj kreativne energije umjetnika s kojima mi je bio pravi užitak raditi!” – zaključuje Filip Krenus i dodaje: ‘Predstava je napravljena iz čiste ljubavi prema kazalištu i sreće da se opet možemo vratiti pozornici bez posredstva virtualnih pomagala!’
Festival će 31. kolovoza predstaviti i izložbu Tragom priča iz davnine autora Zdenka Bašića. Španjolska verzija drame hrvatskog autora Ivora Martinića Bila bi šteta da biljke krepaju bit će izvedena 3. i 4. rujna. Festival završava 5. rujna najljepšim songovima iz kazališne i filmske glazbe u izvedbi sopranistice Danijele Pintarić i pijanista Darka Domitrovića.
Pogledajte FOTO galeriju:
Foto: promo