Make your day different

Logo Cover

Svi su ludi za KonMari metodom organizacije doma koja s trona skida i Feng Shui! U ovih 8 koraka vaš životni prostor bit će ono o čemu maštate

U posljednje vrijeme KonMari tehnika pospremanja i organizacije doma postala je hit na svjetskoj razini, a čini se kako je s trona skinula čak i kultni Feng Shui. Riječ je o tehnici koju je osmislila slavna Marie Kondo, japanska spisateljica i savjetnica za organizaciju, ne bi li pomogla ljudima da se riješe nepotrebnih stvari i s lakoćom održavaju svoj životni prostor urednim i smislenim. Planirate li veliko proljetno pospremanje, u nastavku otkrivamo kako u osam koraka svoj dom pretvoriti u oazu mira o kakvoj oduvijek maštate…

U svojoj emisiji, koja je postala hit na Netflixu, Marie Kondo ulazi u domove koji vape za pospremanjem, a vlasnicima na metodičan način pomaže u organiziranju doma te ih, kao i gledatelje, uči kako održavati životni prostor urednim i praktičnim.

Proslavljena japanska savjetnica za organizaciju osmislila je vlastitu metodu pod nazivom KonMari koja iz dana u dan broji sve veći broj poklonika, a radi se o tehnici pospremanja doma s fokusom na odbacivanju svih stvari koje se ne koriste redovito i gube svoju svrhu.

@mariekondo

Televizijska zvijezda i guru za organizaciju životnih prostora svoju je metodu detaljno razradila u nagrađivanoj knjizi ‘The Life-changing magic of Tidying Up’, ali i u vlastitoj emisiji ‘Tidying Up with Marie Kondo‘ koja se emitira na Netflixu.

Planirate li uskoro odraditi veliko proljetno čišćenje i organizaciju svog doma, u nastavku otkrivamo osam ključnih koraka pomoću kojih ćete kaotični kućni ambijent s lakoćom pretvoriti u harmonični.

@anajohnson

1. Unaprijedite način razmišljanja

Cijela mudrost KonMari metode je sljedeća – što manje stvari imate, to vam ih je lakše organizirati. Nostalgičari će se najteže suočiti s ovim korakom, jer sugerira da sve sitnice, staru odjeću i obuću bez realne namjene bacite ili podijelite dalje.

Usto, održavanje doma čistim puno je jednostavnije i brže nego temeljito čišćenje pa je dosljednost također vrlina koju ćete ovim putem usvojiti.

@who_is_fashion_star

2. Očistite cijeli prostor odjednom

S obzirom na to da je čuvanje nepotrebnih predmeta striktno zabranjeno, Marie Kondo sugerira da izbjegnete premještanje stvari iz jedne sobe u drugu sve te da sve pospremite odjednom.

Ovo pravilo primjenjuje se i na pospremanje ormara. Prvi korak je da svu odjeću izbacite na krevet, dobro pregledate svaki komad i ostavite samo ono što u vama budi pozitivne emocije i osjećaj zadovoljstva.

@anajohnson

Ostatak odjeće i modnih dodataka možete prodati ili pokloniti. Kad dođete do posljednjeg odjevnog premeta, sa zadovoljstvom ćete se moći odmoriti na krevetu.

3. Pospremajte po kategorijama, a ne po sobama

Ovo je još jedan razlog zašto je dobro čistiti sve odjednom. Primjerice, imate li odjeću u omaru, ladicama i na tavanu, prilikom odbacivanja neželjenih komada obavezno uključite sve lokacije, a potom nastojte postići da sva preostala odjeća stane na jedno mjesto.

Također, Marie Kondo se zgraža nad prostorima koji služe isključivo za pohranjivanje, jer su upravo oni ogledni primjer gomilanja suvišnih stvari tamo gdje se ne mogu (i neće!) upotrijebiti.

@anajohnson

4. Vizualizirajte svoj idealni život

Do ovog trenutka sigurno ste se sjetili nekoliko izlika koje KonMari metodu čine neprimjenjivom na vaš životni stil. Ipak, razmislite o tome što je za vas idealan život, a potom se osvrnite na one koji nemaju gotovo ništa.

Unutar tog raspona pronađite balans koji će vas ohrabriti da vlastiti stil života učinite manje kaotičnim i ugodnijim. Primjerice, želite li češće vježbati, ova metoda će vam zabraniti izlike i osigurati dovoljno prostora za trening u vlastitom domu ili pak više vremena za odlazak u teretanu.

@konmari.co

5. Primijenite dvodijelni sistem pospremanja

KonMari metoda temelji se na dvije razine. Prva je rješavanje od neželjenih stvari, a druga se sastoji od organiziranja onih koje ste odlučili zadržati.

Dok niste u potpunosti gotovi s prvom cjelinom, ne preporučuje se prelazak na iduću. Zvuči prilično rigorozno, ali poanta je u tome da se zapitate što zapravo želite zadržati, umjesto da mozgate čega se želite riješiti. Tako će u vašem će posjedu ostati samo najbolje i uistinu potrebne stvari.

@anajohnson

6. Redoslijed rada je unaprijed osmišljen

Kako biste se priviknuli da svaki predmet morate evaluirati prema tome budi li u vama osjećaj sreće ili ne, najbolje je početi od odjeće, jer će se tamo sigurno naći stvari koje vam ne trebaju.

Tako ćete izgraditi ‘otpornost’ prema nostalgiji i samim time lakše prijeći na iduće kategorije ovim redoslijedom: knjige, papiri, Komono (razni predmeti) i naposljetku stvari sentimentalne vrijednosti.

Svaku od kategorija moguće je dodatno raščlaniti, primjerice odjeću po vrstama ili sezonama, predmete prema lokacijama na kojima ćete ih držati i slično.

@konmari.co

7. Naučite pregledno slagati odjeću

Marie Kondo popularizirala je iznimno efikasnu metodu slaganja odjeće prvenstveno prema kategorijama, a potom i po načinu odlaganja.

Kad omiljene komade uredno presavinete, položite ih vertikalno jednog uz drugog kako bi vam sve bilo pregledno i nadohvat ruke. Odjeću na vješalicama također složite prema sličnosti i sezonama.

Marie sugerira da zimske komade stavite na lijevu stranu ormara, a ljetne na desnu. S ovim savjetom se možete poigrati, ali imajte na umu da je preglednost na prvom mjestu!

8. Unesite vlastitu osobnost

Prema japanskoj savjetnici za organizaciju, pospremanje je osobni proces, stoga je poželjno da ga odradite sami. Svakako, želite li podijeliti svu ovu mudrost s nekim – zašto ne, ali u samoći ćete jednostavnije procijeniti koje stvari u vama bude radost, a koje ne.

Usto, važno je imati na umu da ovo nije brzinska metoda pospremanja. Dajte si koliko god vremena vam je potrebno da biste je usavršili i svoj dom učinili najugodnijim i najpraktičnijim mjestom za život.

@konmari.co

Pripremila: Silvija Valjin / Izvor: The Spruce



HZZO
Merkur


hogwarts

Slični članci