Jer, briga o zdravlju nije stvar sreće, već odluke. A odluka da se odazoveš na besplatan pregled prostate može ti doslovno spasiti život. Upravo to je pokazala kampanja ‘Budi hrabar, budi zdrav’ koju su pokrenuli Ožujsko pivo i Zagrebačka pivovara. Više od 6000 muškaraca odlučilo je preuzeti kontrolu nad svojim zdravljem, a rezultati govore sami za sebe…
Završila je društveno odgovorna kampanja ‘Budi hrabar, budi zdrav’ Ožujskog piva i Zagrebačke pivovare i zabilježila sjajne rezultate. Tijekom nešto više od godinu dana za besplatne preglede u
suradnji s Croatia poliklinikom prijavilo se više od 6000 muškaraca, do danas je obavljeno više od 4600 pregleda, a više od 10 posto pacijenata upućeno je na daljnju dijagnostiku u zdravstveni sustav.
Inicijativa za podizanje svijesti o muškom zdravlju prvi put je lansirana u veljači 2024., a tijekom prvog vala, koji je trajao devet mjeseci, pregledano je gotovo 3000 muškaraca diljem Hrvatske.
Drugi val je započeo u veljači ove godine, a u svega dva mjeseca obavljeno je više od 1.600 novih pregleda.
‘Ova kampanja nam je još jednom potvrdila koliko je važno ulagati u projekte koji imaju stvaran, vidljivi utjecaj na naše društvo. Veliki odaziv muškaraca na besplatne preglede pokazuje da smo odabrali pravu temu i pronašli najbolji način kako angažirati muškarce te na taj način dali svoj konkretan doprinos podizanju svijesti o važnosti
redovitih pregleda. Ovo nije samo još jedna marketinška kampanja, ovo je kampanja za bolji život i zdraviju budućnost’, poručila je Ana Štebih Pinjuh, direktorica marketinga Zagrebačke pivovare.
Kampanja se provodila u suradnji sa stručnim timovima Croatia Poliklinike, a pravo na besplatan pregled imali su muškarci stariji od 50 godina te oni iznad 45 godina s pozitivnom obiteljskom anamnezom raka prostate. Jedan od onih koji su se odazvali pozivu na besplatan pregled bio je i Krešimir Navračić, fizioterapeut iz
Zagreba.
‘U današnje vrijeme, kada svi živimo stresne i dinamične živote, svaki muškarac bi nakon pedesete trebao odvojiti vrijeme za pregled prostate. Pogotovo ako u obitelji već postoji povijest bolesti. U mom slučaju, koliko znam, nitko u obitelji nije imao takvu dijagnozu, a svejedno su mi otkrili karcinom. Čak i kad nema očitih
simptoma ne smijemo biti uvjereni da je sve u redu. Kad se simptomi pojave, često je već kasno. Zato je ovakva
prilika za pregled meni osobno bila izuzetno važna’, rekao je Navračić kojem je, zahvaljujući besplatnom pregledu koji je Žuja osigurala, na vrijeme dijagnosticiran karcinom.
Rak prostate i dalje je treći najčešći uzrok smrtnosti od raka kod muškaraca u Hrvatskoj. Svake godine od njega oboli oko 2.800 muškaraca, a kod dodatnih 600 bolest ostaje neotkrivena. Upravo te brojke pokazuju koliku vrijednost ima inicijativa koja je u tako kratkom vremenu potaknula tisuće muškaraca na preventivne preglede i u brojnim slučajevima omogućila pravovremenu reakciju.
‘Kampanja ‘Budi hrabar, budi zdrav’ pokazala je koliko je važno otvoreno govoriti o muškom zdravlju, osobito o zdravlju prostate. Odaziv je nadmašio sva očekivanja što jasno pokazuje da svijest raste, ali i da postoji velika potreba za edukacijom i kontinuiranim podsjećanjem pacijenata na važnost redovitih pregleda. Ovakve akcije doslovno spašavaju živote jer se mnogi problemi mogu na vrijeme otkriti i uspješno liječiti. Briga o zdravlju nije slabost, već odgovornost’, zaključio je prof.dr.sc. Igor Tomašković, predstojnik Klinike za urologiju KBC-a Sestre milosrdnice.
Kroz kreativnu kampanju u kojoj je sudjelovao Žujin poznati glumački trojac Goran Bogdan, Goran Navojec i Rene Bitorajac, Žuja je još jednom pokazala kako se ozbiljna tema može približiti širokoj publici na topao, duhovit i motivirajuć način. Drugi val kampanje komuniciran je kroz slogan ‘Ne čekaj da ti se upali lampica’, naglašavajući važnost pravovremenog reagiranja i jednostavnog koraka koji može napraviti razliku.
Upravo ta kombinacija autentičnosti, dostupnosti i jasne poruke pozicionirala je ovu inicijativu kao jednu od najznačajnijih u području javnog zdravstva u posljednje vrijeme.
Tijekom prve godine provođenja, Zagrebačka pivovara dodatno je podržala zdravstveni sustav donacijom od 50.000 eura za edukaciju urologa u KBC-u Sestre milosrdnice. Time je kampanja ojačala svoju edukativnu i preventivnu komponentu konkretnim ulaganjem u struku.
Foto: Promo