Zbog pandemije koronavirusa sve veći broj ljudi primoran je raditi od kuće. Iako se čini kao mačji kašalj, obavljanje posla u svoja četiri zida može biti pravi izazov zbog nedostatka radne atmosfere i brojnih distrakcija na koje inače ne nailazite. Ako se po prvi put susrećete s radom od kuće ili ste dosad mučili muku sa stvaranjem zdrave i učinkovite rutine, donosimo 10 savjeta koji će vam pomoći da se fokusirate na zadatke i odradite ih s lakoćom kao i na radnom mjestu…
Rad u kućnoj izolaciji ima svoje prednosti, ali i mane koje nerijetko prevladaju i priječe vas u obavljanju posla. Ipak, tome ima lijeka, a leži u stvaranju prikladnog okruženja i rutine koja će vam omogućiti da se fokusirate na zadatke i odradite ih baš kao što biste to učinili da ste na svom radnom mjestu.
Istražili smo kako u 10 jednostavnih koraka vlastiti dom na nekoliko sati pretvoriti u ured i oduprijeti se distrakcijama koje štete vašoj produktivnosti.
1. Stvorite čisto radno okruženje
‘Zasebna, izolirana prostorija je idealna, ali nije nepohodna’, kaže za Popsugar Jane Miller, osnivačica platforme JaneKnows.com koja nudi karijerne savjete mladima u usponu. ‘Vaš kuhinjski stol može biti adekvatna zamjena, ali pripazite da je uvijek čist i pospremljen kako ne biste izgubili fokus zbog nereda.’
2. Pobrinite se da vam radni prostor ne bude onaj u kojem inače odmarate
Kada radite od kuće, nužno je separirati poslovni dio dana od privatnog jer se oba odvijaju na istom mjestu. Nipošto nemojte raditi iz kreveta ili spavaće sobe jer ćete tako lako doći u napast da kratko odrijemate ili radite neku drugu aktivnost s kojom se ne biste trebali baviti za vrijeme smjene.
3. Udoban stolac zlata vrijedi
Raditi s kauča zvuči primamljivo, no može imati iste posljedice kao i rad iz kreveta. Posao uvijek obavljajte sjedeći u udobnoj stolici kako vas leđa ne bi boljela i kako biste imali osjećaj da ste za stolom na poslu. Ako kod kuće nemate pretjerano udoban radni stolac, poslužite se jastučićma kako biste postojeći prilagodili svojim potrebama.
4. Odjenite se kao da idete na posao
‘Ne trebate nositi visoke potpetice i kratku haljinu, ali presvlačenje iz pidžame pomoći će vam da se osjećate kao da zapravo idete na posao’, rekla je za Popsugar karijerna stručnjakinja Jill Jacinto. Obucite traperice i košulju ili pamučnu majicu i lagane hlače – osjećat ćete se spremnijima za obavljanje radnih zadataka.
5. Planirajte svoj radni dan u vrijeme koje ste najproduktivniji
Nisu svi jednako učinkoviti od 8 do 16 sati. Odrađivanjem zadataka u vrijeme kada ste najproduktivniji ostvarit ćete najbolje rezultate i s lakoćom obaviti sve obaveze. Porazgovarajte s nadređenima i zamolite ih da vam dopuste rad u dvije smjene ako vam to odgovara više od osmosatne smjene u prvoj polovici dana.
6. Postavite realne ciljeve za cijeli dan
‘Postavljanje ciljeva uvijek je važno za uspješan ishod, ali podjednako je važno pobrinuti se da su oni izvedivi u razumnom roku’, kaže Miller. Ne pokušavajte strpati sve zadatke u 45 minuta – raspodijelite obaveze prema prirotetu. Najbolje je započeti radni dan s najtežim dijelom posla, a one najlakše ostaviti za kraj kad već postanete umorni i počnete odbrojavati minute do završetka smjene.
7. Ograničite korištenje društvenih mreža i drugih stranica koje nemaju veze s vašim poslom
Sjeli ste za računalo s ciljem da budete produktivni, no ubrzo se uhvatite kako već satima listate naslovnice društvenih mreža, čitate članke, ispunjavate kvizove ili igrate igrice. Ako vas muči samodisciplina, aplikacija StayFocusd pomoći će vam u tome.
Riječ je o ekstenziji za vaš internetski pretraživač koja limitira vrijeme provedeno na određenim stranicama. U trenutku kada ‘ispucate’ vrijeme predviđeno za njih, aplikacija automatski blokira pristup svim stranicama koje najradije posvećujete, a ne tiču se vaših radnih obaveza.
8. Nagradite se nakon svakog obavljenog zadatka
Svaki put kada završite pojedini poslovni zadatak, uzmite 5-10 minuta pauze, protegnite se, odgovorite na poruke ili se počastite hranom i pićem koje najviše volite. Ako već znate koliko vam je vremena otprilike potrebno za određeni zadatak, namjestite alarme koji će vas podsjetiti da je vrijeme za predah. Tako ćete održati s lakoćom ostati koncentrirani do kraja radnog vremena i osjećati se odmornije i zadovoljnije.
9. U pauzama razgovarajte s ukućanima
‘Interakcija s drugima u pauzama između zadataka pridonosi osjećaju produktivnosti i zajedništva’, ističe Miller. Objasnite svojim ukućanima da vam je potreban mir prilikom odrađivanja obaveza, ali im posvetite nekoliko minuta između svakog zadatka. Samim time odmorit ćete glavu od posla i članovima svoje obitelji posvetiti traženu pažnju.
10. Rezimirajte svoj dan
‘Obavezno odvojite vrijeme za razmišljanje o onome što ste postigli – to će vas potaknuti da idućeg dana budete još produktivniji i pružiti vam osjećaj zadovoljstva. Postavite si pitanja poput: ‘Jesam li obavila sve što sam trebala? Je li moj šef zadovoljan? Što mi je bilo najteže, a što najlakše?’. I zapamtite – ako niste ispunili baš sve svoje ciljeve, nema potrebe da se osjećate loše. Radije se potrudite ustanoviti što vam stoji na putu kako biste uklonili sve prepeke i bili sve bolji iz dana u dan.
Foto: Instagram