Božić je blagdan koji slavimo u krugu obitelji, obilježen toplinom zajedništva i solidarnosti. U to vrijeme domovi odišu mirisom cimeta i drugih božićnih začina, stvarajući toplu i ugodnu atmosferu. Vizažistice Lara Perički i Hana Tušek inspirirale su se blagdanima i kreirale editorial Unwrapped koji donosi efektne make-up trendove s moćnom porukom…
Krajem prosinca, šarena i blještava božićna drvca postaju središte pažnje i srce svakog doma. Osim toga, Božić je vrijeme kada se šire toplina i ljubav kroz geste darivanja i međusobnog poštovanja te stvaranja neprocjenjivih uspomena.
Vjerujemo da je ovo opis Božića kakav svatko priželjkuje, no vizažistice Hana Tušek i Lara Perički svojim su kreativnim projektom ‘Unwrapped’ htjele prikazati i drugu stranu božićne čarolije. Ove mlade makeup artistice svoju su suradnju započele prije par mjeseci.
‘Bio je to za nas klik na prvu’, kažu Hana i Lara. Upoznale su se preko Instagrama, sastale se i odmah krenule u realizaciju prve kreativne suradnje pod nazivom ‘Ethereal Retro Future Makeup Swap’. Ubrzo nakon toga, rodila se ideja i za editorialom ‘Unwrapped’.
Osim što su se bavile makeupom, ovoga puta odlučile su podići ljestvicu te se okušati i u područjima poput stiliziranja perika, kostimografije, osvjetljenja, dizajniranja seta, fotografiranja te završne obrade materijala i storytellinga.
‘Ne volimo svoju kreativnost stavljati u kutije, tako da smo si ovim projektom definitivno priuštile izlaz iz svakog okvira’, pojasnile su talentirane Hana i Lara koje imaju vrlo specifičan i jedinstven pristup make-upu.
‘Oduvijek sam voljela crtati portrete ljudi i zapravo sam kroz to relativno rano otkrila i strast prema šminkanju. Prvotno sam šminkanje doživljavala kao svoj kreativni izraz, kao i fotografiju i njenu obradu, no s vremenom sam osjećala da sam se u tom procesu negdje izgubila te je šminka počela služiti više osobnom skrivanju, nego izražavanju. To iskustvo vjerojatno može razumjeti mnogo žena koje se šminkaju. Sad se trudim ponovno povezati s istinskim veseljem šminkanja, odbacujući vanjski pritisak i društvene norme koje nameću kako bi žene trebale izgledati’, kaže Hana.
‘Moram priznati da nije jednostavno jer smo oduvijek bombardirane očekivanjima, ali projekti poput ovog stvaraju prostor za eksperimentiranje, zabavu i autentičnost, što posebno cijenim. Voljela bih da se šminka ne koristi samo za isticanje ljepote, već pričanje vlastite priče, kao što je to i s drugim oblicima umjetnosti’, dodaje.
Za Laru Perički, makeup ima vrlo osobno značenje. Osim što joj predstavlja bijeg od realnosti, koristi ga kao alat koji joj pomaže u izgradnji samopouzdanja i izražavanja autentičnosti. Za nju je to način na koji njena introvertna i povučena strana postaju vrlo glasne i izražene.
Kroz svoj posao, nastoji potaknuti ljude da istraže nove stvari, napuste svoju zonu komfora te shvate da makeup nije samo površinski sloj iza kojeg se skrivamo. Umjesto toga, može biti pomagalo kojim ističemo ono što zapravo jesmo.
Dok se svi s nestrpljenjem pripremaju za proslavu i blagdansko uživanje, ‘Unwrapped’ stiže kao vizualni komentar na pretjeranu raskoš koja često karakterizira božićnu tradiciju. Kroz ovaj editorial, uranjamo u nemir prepunog blagdanskog stola, s obiljem hrane i ukrasa, kako bismo razotkrili farsičnu prirodu proslave.
‘Inspirirale smo se luksuzom baroknog razdoblja, krinolinama, predimenzioniranim baroknim frizurama i izvanrednom ljepotom ikona 18. stoljeća kao što su Marie Antoinette i Katarina Velika. Estetika, pompoznost i raskoš tog vremena snažno podsjećaju na atmosferu koja vlada oko blagdanskog stola, te nam je ta poveznica bila nit vodilja u kreiranju editorijala.’
‘Odabirom palete boja izazivamo konvencionalne standarde. Ljubičasti tonovi našeg makeupa reflektiraju temeljni kaos i anksioznost blagdanskog razdoblja, dok barokne perike ukrašene božićnim ukrasima postaju simbol društva koje više cijeni vanjštinu od suštine. Naše fotografije ne samo da bilježe vanjsku estetiku, već i emocije i priče koje stoje iza njih. Svaki kadar je osmišljen s ciljem izazivanja nelagode kod gledatelja te poticanja na introspekciju’, poručuju djevojke.
”Unwrapped’ nije samo avangardni modni prikaz; predstavlja i bunt protiv trenutnog globalnog stanja. U doba ekonomske neizvjesnosti i socijalnih dispariteta, osjećamo potrebu istaknuti apsurdnost prekomjerne potrošnje u vrijeme kada se mnogi suočavaju s ozbiljnim životnim izazovima. Ovaj editorial služi kao podsjetnik da spektakl božićne večere zapravo odvraća pažnju od društvenih problema koji zahtijevaju našu pozornost’, zaključuju Hana i Lara.
Ovim editorialom makeup artistice žele potaknuti razgovor o posljedicama nekontrolirane potrošnje i površnosti koja često prati naše blagdanske proslave. Cilj im je potaknuti ljude da izazovu ustaljene norme te preispitaju svoje uloge u ovoj kompleksnoj igri pod nazivom ‘život’.
Izvor / Foto: press