Miljenik žena svih generacija, šarmantni Johnny Depp ovih je dana krasio lice novog Diorovog parema zbog čega je istovremeno osuđen zbog etničke neosjetljivosti.
Diorov parfem Sauvage izazvao je burne reakcije internet nakon predstavljanja reklamnog spota u kojem Johnny Depp hoda među prekrasnim Stjenjakom u saveznoj državi Utah, dok pored njega domorodac iz plemena Sioux izvodi ritualni ratni ples. Komentari koji su preplavili društvene mreže nazvali su ga duboko uvredljivim i rasističkim, zbog čega je Dior u svega nekoliko sati uklonio video. Reklamu je režirao francuski redatelj videospotova Jean-Baptiste Mondino koji prikazuje Deppa dok svira gitaru, dok iza njega domorodac izvodi Krasni Ples.
Mnogi su korisnici interneta primijetili vezu između imena parfema i engleskog pogrdnog termina ‘savage’, na hrvatskom ‘divljak’ kojim su se koristili stotinama godina kod oslovljavanja domorodaca. Optužbe govore da video očigledno stereotipizira domorodačka plemena, zatim da Depp iskorištava svoje sumnjivo domorodačke korijene i pripisuje si kulturu koja mu ne pripada. Neki su od korisnika Twittera primijetili mladu domorodačku ženu u pozadini čime se sugerira da je on kao muškarac snažniji i moćniji, što se očituje u imenu parfema, odnosno gledanju bijelaca na domoroce.
Pogledajte VIDEO:
https://www.youtube.com/watch?v=N4V2ts-JyAY
Mnogi se pitaju kako je uopće došlo do korištenja kulturnih stereotipa u jednoj reklamnoj kampanji i zašto je zabavno posezati za onim situacijama koje su osjetljive za određene skupine kao američki domoroci nad kojima je počinjen genocid od dolaska Europljana.
Korisnici sa znanjem povijesti podijelili su i povijesne izvore koji prikazuju čak i revolvere istog imena, a kojima su smicani domoroci u krčenju američke divljine prema zapadu.
Po pitanju kontroverze oglasila se i sama kanadska glumica Tanaya Beatty koja se našla u punoj, ali neprikazanoj verziji reklame. Ona nije bila previše blagonaklona prema poznatom brendu koji ju je angažirao, a novac od kampanje obećala je donirati plemenima u Kanadi te je potaknula Deppa da učini isto. Beatty je rekla da unatoč dobrim namjerama Diora u koja ne sumnja, reklama ipak zbunjuje i šalje krivu poruku.
Dior se također oglasio po pitanju rasne debate i zamolio publiku da ne bude osuđivački nastrojena prema njima kao savjesnom brendu koji je i ovu kampanju napravio u partnerstvu s neprofitnom organizacijom Americans For Indian Opportunity, koja poštuje domorodačke kulture, nasljeđe i vrijednosti.
Najvažnije je obraćanje u kontroverzi bilo ono spornog glumca Johnnyja Deppa koji je tijekom konferencije na američkom filmskom festival Deauville rekao da ovaj kratak film nije prikazao ideju projekta u potpunosti, a kao najava pune reklamne kampanje koja nikad nije prikazana u cijelosti, bio je nedorečen:
‘Teaser očito sadrži koncentrirane verzije prizora, a puno je zamjerki kada se radi o teaseru za ionako kratak film’, misleći pritom na punu verziju filma nazvanog We Are The Land. No ovo nije prva optužba za rasnu i etničku neosjetljivost 56-godišnjem glumcu koji je 2013. godine podigao prašinu likom domoroca iz plemena Comanche u filmu The Lone Ranger.