Make your day different

Logo Cover

FOTO: Željku Ogrestu već dugo nismo vidjeli ovako skockanu, Vinaka Nobilo isfurala torbicu kakvu vole Meghan Markle i Severina

Sinoć je u Zagrebačkom kazalištu mladih uprizorena praizvedba novog dramskog teksta jednog od najvažnijih hrvatskih suvremenih dramatičara Ivora Martinića ‘Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute’. Režiju potpisuje Aleksandar Švabić, a glume Doris Šarić Kukuljica, Sreten Mokrović, Petra Svrtan i Luka Knez.

Ovo nije prva suradnja Zagrebačkog kazališta mladih i Ivora Martinića. Naime, u ZKM-u je 2019. postavljena i višestruko nagrađivana predstava ‘Dobro je dok umiremo po redu’, također u režiji Aleksandra Švabića.

 

Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute

 

 

Među brojnim uzvanicima, na novoj ZKM-ovoj premijeri bili su Anica Tomić, Boris Jokić, Branko Kolarić, Damir Markovina,  Daniela Trbović, Dubravka Ostojić, Dubravko Merlić i Željka Ogresta, Helena Buljan, Ivica i Vedrana Prlender, Jelena Miholjević, Nataša Dangubić, Rok Juričić, Saša Božić, Senka Bulić, Vinko Brešan i Sandra Botica Brešan, Zrinko Ogresta i Ozana Ramljak te mnogi drugi.

Pozornost je ukrala i Vinka Maravić Nobilo, sutkinja Općinskog građanskog suda u Zagrebu i supruga poznatog hrvatskog odvjetnika Ante Nobila, koja se rijetko pojavljuje u javnosti. Nezapaženo nije prošla skupocjena torbica koja svoju popularnost duguje bivšoj vojvotkinji Meghan Markle, a isti model obožava i Severina. Riječ je o bucket modelu smeđe boje s krutom drškom pod nazivom Nina, iz kolekcije luksuzne urugvajske dizajnerice Gabriele Hearst.

Snježana Abramović, Vinka Nobilo

 

Svima koji su se nakon uzajamne emancipacije ponovno našli za obiteljskim stolom, naslov ove predstave djelovat će sumnjivo i blago uznemirujuće. I to s razlogom. S Božićima, Uskrsima, rođendanima i karminama je relativno lako – tu je buka alibi da se stvari odrade na mišiće. Svakodnevica malo komplicira stvari i treba je znati prehodati, pogotovo kad je gluha.

 

Boris Jokić

 

 

Ono između razgovora o ručku i Dnevnika, onaj prosječni utorak nakon razgovora o vremenu i poslu, te sitne rituale koji potvrđuju skučene gabarite obiteljskog suživota. Tu tišina nije dobrodošla. U nuklearnim odnosima duge šutnje znače da je bomba već pala. Ili da će upravo pasti.

U nizu razgovora za stolom Sin, Majka i Otac seciraju svoju obitelj, svoju prošlost i sve neprešućene istine, kao i onu najgoru – istinu da ga ipak ne vole bezuvjetno.

 

Damir Markovina, Duško Modrić

 

 

Naime, predviđanje novih ekonomskih i ekoloških katastrofa od strane vlade donosi razvoj sustava zaštite, kao i informativne formulare čije jedno pitanje izazove velike prijepore.

Naime, upitnik u kojem se od roditelja višečlane obitelji pita: ukoliko zbog katastrofalnih događaja, možete zadržati samo jedno dijete, koje bi to dijete bilo?

Daniela Trbović, Doris Šarić Kukuljica, Senka Bulić, Dubravka Ostojić

 

 

Sadašnji trenutak drame trenutak u kojem roditelji priznaju najstarijem sinu, miljeniku obitelji, kako su ga u formularu odabrali kao nekoga koga bi se potencijalno odrekli, te kako bi zadržali mlađeg sina, koji je oduvijek bio problematičan.

 

Kroz niz razgovora za stolom Sin, Majka i Otac seciraju svoju obitelj, svoju prošlost i sve neprešućene istine, kao i onu najgoru – istinu da ga ipak ne vole bezuvjetno. Kroz niz vremenski ispremiješanih razgovora kroz deset scena razlaže se i pojam obitelji, koji u svim kriznim vremenima dobiva novo značenje.

 

Doris Šarić Kukuljica, Damir Markovina

 

Drama se formalno sastoji od samih dijaloga. Jedina didaskalija nalazi se u naslovu drame. Dijalog se sastoji od čistih, ogoljenih, gotovo faktografskih rečenica, optužbi, gorkih istina, bez imalo uljepšavanja.

Povratak na čisti dijalog u vremenski ispremiješanim scenama stvara posebnu atmosferu i naboj drame – osjećaj neizvjesnosti, napetosti te ono što Martinića najviše zanima u kazalištu – jesmo li spremni čuti neumivenu istinu?

 

Dubravka Ostojić, Rok Juričić

 

Dramski tekst ‘Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute’ predstavljen je krajem prošle kazališne sezone na scenskom čitanju u ZKM-ovu Bienalnom rezidencijalnom programu za afirmirane hrvatske dramske pisce koji je usmjeren na poticanje, prepoznavanje i promoviranje suvremenog hrvatskog dramskog pisma te na osnaživanje hrvatske suvremene dramatike i njezinih prominentnih predstavnika.

Ovaj Martinićev tekst prošao je tako u ZKM-u sve etape nastajanja kazališne predstave: proces narudžbe teksta, prve provjere teksta u formi koncertnog čitanja pred publikom te konačno i praizvedbu teksta.

 

Duško Modrić, Sreten Mokrović

 

 

Osim Ivora Martinića i Aleksandra Švabića autorski tim čine: dramaturg Marin Lisjak, scenograf Matija Blašković, scenski pokret potpisuje Petra Hrašćanec, dizajn rasvjete Anton Modrušan, dizajn zvuka, kompozitor Miodrag Gladović, kostimografkinja je Tea Bašić Erceg, a inspicijentica Dina Ekštajn.

Pogledajte FOTO galeriju:

 

Petra Jakob, Maro Pitarević

 

Petra Svrtan, Anica Tomić

 

Rok Juričić

 

Senka Bulić, Snježana Abramović Milković

 

Snježana Abramović Milković, Doris Šarić Kukuljica

 

Urša Raukar, Anka Bilić Keserović

 

Vinko Brešan, Sandra Botica Brešan

 

Željka Ogresta, Dubravko Merlić

 

Zrinko Ogresta, Ozana Ramljak

 

Nataša Dangubić

 

Luka Knez, Karla Leko

 

Knjiga Ivora Martinića

 

Jelena Miholjević

 

Ivor Martinić s roditeljima

 

Ivana Dragičević, Maro Pitarević, Anka Bilić Keserović

 

Helena Buljan, Doris Šarić Kukuljica sa suprugom Ivom

 

Foto: Izvor ZKM









Slični članci