Make your day different

Logo Cover

FOTO: Brojni poznati nazočili premijeri: Darko Rundek u društvu partnerice Sande Hržić koju rijetko vidimo, Judita Franković spojila hit boje jeseni

Sinoć je u Zagrebačkom kazalištu mladih održana je premijera predstave ‘Max, Mischa i ofenziva Tet’, nastale po kultnom romanu norveškog autora Johana Harstada, u adaptaciji Vide Hribara i režiji Ivice Buljana. Među uzvanicama našla su se brojna poznata lica, a pažnju je privukao legendarni glazbenik Darko Rundek koji je stigao u pratnji živote suputnice Sande Hržić koju rijetko viđamo u javnosti….

Ovaj europski književni fenomen, koji je oduševio kritiku i publiku diljem svijeta, u ZKM-u je pretvoren u slojevitu kazališnu priču o migracijama, prijateljstvima, umjetnosti i potrazi za domom.

 

Harstadov roman o kazališnom redatelju Maksimilijanu Hanssonu, Norvežaninu koji emigrira u Sjedinjene Države, Buljan je pretočio u predstavu o kazalištu samom – o njegovoj moći da istodobno stvara, preispituje i čuva sjećanja.

Predstava ne ilustrira roman, nego mu ravnopravno odgovara kazališnim jezikom: ritmom, svjetlom, glazbom i ansamblom koji ujedinjuje mnoštvo glasova.

Ivica Buljan, Robert Waltl

 

U toj suigri scena postaje mjesto u kojem se Harstadov epski realizam, humor, melankolija i pop-referencije stapaju s Buljanovom poetikom teatra kao živog, otvorenog prostora dijaloga između književnosti, glazbe i tijela.

Dramaturgija Vide Hribara vodi publiku kroz niz prizora poput partiture – dugi potezi sjećanja isprekidani su dokumentarnim rezovima, a ansambl ZKM-a suvereno nosi tu polifoniju o preseljenjima, traumama i ljubavima koje se ne mogu svesti na slogane.

 

Darko Rundek i Sanda Hržić

 

‘Max, Mischa i ofenziva Tet’ nastavlja niz Buljanovih ‘romana-na-sceni’, u kojima teatar preuzima zadatak da izdrži ‘duge linije života’.

Nakon predstava koje su istraživale migracije, ratne povratnike, periferne zajednice ili ženske genealogije, Buljan sada spaja američki kulturni imaginarij s europskim iskustvom odlaska i povratka – u priči koja se prostire od Norveške do New Yorka, od Vijetnama do pozornice ZKM-a.

 

Anđela Ramljak

 

U ulozi Maxa nastupa Ugo Korani, Mischu tumači Hrvojka Begović, a uz njih igraju Lucija Šerbedžija, Frano Mašković, Rakan Rushaidat, Ivan Jurković, Nataša Dangubić, Dado Ćosić, Sreten Mokrović, Vedran Živolić, Barbara Prpić, Milivoj Beader, Milica Manojlović, Toma Medvešek, Rok Juričić i Luka Knez.

Scenografiju potpisuje Aleksandar Denić, kostime Ana Savić Gecan, a glazbu Darko Rundek, koji zvukovima autoceste, dvorane i backstagea spaja Ameriku i Europu, zbilju i san.

 

Lucija Šerbedžija i Barbara Prpić

 

Predstava postavlja i pitanje koje odzvanja dugo nakon završnog aplauza: Koliko dugo moraš biti odsutan da bi postalo prekasno za povratak kući?

U ZKM-u je to pitanje sinoć dobilo kazališni oblik – u predstavi koja istodobno govori o umjetnosti, identitetu i vremenu koje nas nosi, ponekad nježno, a ponekad kao nevrijeme.

Pogledajte FOTO galeriju:

 

Miran Kurspahić

 

Nenad Puhovski i unuk Relja

 

Rajko i Ana Grlić

 

Snježana Abramović Milković, Danijela Trbović

 

Judita Franković Brdar, Sanja Milardović

 

Sonja Šarunić

 

Vinka Nobilo, Snježana Abramović Milković

 

Željka Ogresta, Dubravko Merlić

 

Lucija Šerbedžija

 

Doris Šarić Kukuljica, Dora Polić Vitez

 

Davor Meštrović sa suprugom Senkom

 

Ana Gruden

 

Danijela Trbović

 

Braco Dimitrijević sa suprugom Nenom

 

Boris Jokić

 

Foto: Marko Ercegović

 

 












Slični članci